Polskie Towarzystwo Ochrony Przyrody „Salamandra”
 


Nietoperz marketingowy

Jesień to kolejna fala interwencji związanych z nietoperzami, które znalazły się tam gdzie nie powinny. Absolutnym hitem sezonu był mroczek posrebrzany, który postanowił spędzić kilka dni na szyldzie punktu sprzedaży telefonów komórkowych przy ruchliwej ulicy w Malborku. Aby go zdjąć z tak niefortunnego miejsca, konieczne było wypożyczenie drabiny z sąsiedniego sklepu, a cała akcja ratunkowa wzbudzała sensację wśród licznych przechodniów. Można zauważyć, że podobne interwencje mogą przynieść korzyści wszystkim potencjalnym uczestnikom zajścia – chiropterologom (uzyskują nowe dane o występowaniu nietoperzy), przechodniom (uzyskują darmową edukację), wreszcie samemu sklepowi, którego szyld został ozdobiony pięknym latającym ssakiem. Trudno przecież o lepszą reklamę!

Mateusz Ciechanowski




























Wybór numeru


Uwaga. To jest artykuł archiwalny. Przedstawione w nim informacje odpowiadają sytuacji, stanowi wiedzy i przepisom obowiązującym w chwili oddawania go do druku. Obecnie mogą one być nieaktualne.