Ukazał się czwarty zeszyt Ptaków Wielkopolski

Wydawany przez PTOP „Salamandra” Rocznik Naukowy Ptaki Wielkopolski to periodyk, w którym publikowane są recenzowane artykuły, notatki, raporty i sprawozdania dotyczące awifauny Wielkopolskiego Regionu Ornitologicznego. Z najnowszego numeru czytelnicy dowiedzą się o zmianach liczebności ptaków w dolinie Prosny, a także o aktualnej sytuacji w regionie czterech gatunków o różnych trendach liczebności – gęgawy, bernikli białolicej, czapli siwej i kulika wielkiego. Miłośnicy dudków poszerzą swą wiedzę o wybiórczości siedliskowej i liczebności dudka w dolinie Noteci, a „sowiarzy” z pewnością zainteresuje artykuł zawierający aktualne dane na temat występowania sóweczki w lasach nad Gwdą. W numerze znajduje się także kilka notatek, w tym o występowaniu w dolinie Noteci rzadkich, ale rozszerzających swój zasięg w Europie gatunkach – zaroślówce i pliszce cytrynowej. W najnowszym wydaniu wspominamy także dwie osoby zasłużone dla wielkopolskiej (i nie tylko) ornitologii – prof. dr. hab. Zygmunta Pielowskiego oraz Zdzisława Pałczyńskiego. Więcej informacji o szczegółach zakupu czasopisma można uzyskać pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Zachęcamy do lektury!

Przemysław Wylegała